Maloprodaja u vreme korenitih promena

U poslovnoj 2016. godini 250 vodećih maloprodajnih lanaca ostvarilo je ukupne prihode od 4,4 biliona američkih dolara, što predstavlja kombinovani rast od 4,1 odsto, navodi se u izveštaju konsultantsko-revizorske kompanije Deloitte „Globalna snaga maloprodaje 2018“.

„Svetska privreda je trenutno usred ciklusa relativno stabilnog rasta i povoljnih okolnosti. Evropa i Japan beleže ubrzani rast, Kina i SAD stabilizaciju, dok se na mnogim tržištima u razvoju beleži oporavak“, objašnjava Žarko Mijović, partner u Deloitteu. „Snažniji privredni rast je posebno dobrodošao u maloprodajnom sektoru, ali trgovci se i dalje bave negativnim posledicama veće nejednakosti dohotka, protekcionističkih akcija i potencijalnog uticaja rigidnije monetarne politike“.

Pet najvećih maloprodajnih lanaca (Wal-Mart Stores, Costco Wholesale Corporation, The Kroger Co., Schwarz Group Germany, Walgreens Boots Alliance, Inc.) zadržalo je svoju poziciju na čelu liste. Organski rast, akvizicije i nestabilnost deviznog kursa doveli su do promena kod preostalih pet na listi, pa sada najboljih deset učestvuje u ukupnim prihodima sa 30,7 odsto naspram prošlogodišnjih 30,4 odsto.

Izveštaj „Globalna snaga maloprodaje u 2018.“ donosi i osvrt na iznova definisana pravila, ovog puta u vreme korenitih promena. Verovatno će biti neophodne inovativnost, saradnja, konsolidacija, integracija i automatizacija kako bi se ponovo podstakla trgovina, duboko zadirući u način dosadašnjeg i budućeg poslovanja trgovaca na malo.

U izveštaju se uočavaju i četiri trenda:

  • Izgradnja digitalnih kapaciteta najnovije generacije

Malorpodajni lanci širom sveta sve se više prilagođavaju činjenici da se, iz perspektive potrošača, nabavka ne sastoji samo u kombinaciji fizičke i virtuelne trgovine, niti u prednostima jednog kanala u odnosu na drugi. Pre se može reći da potrošači ne razmišljaju preterano o tome, ne daju prednost jednom kanalu u odnosu na druge.

  • Kombinovanje fizičke i virtuelne trgovine nadoknađuje izgubljeno vreme

Mnogi trgovci koji su se u početku držali po strani i nisu pratili digitalne trendove, sada pokušavaju da nadoknade izgubljeno.

  • Stvaranje jedinstvenog i motivacionog iskustva unutar zidova trgovine

Tradicionalne prodavnice ne nestaju, o čemu svedoči 90 odsto prodaje koja se i dalje odvija u takvim prodavnicama. Ipak, da bi išli u korak sa pogodnostima i beskrajnom ponudom na internetu, ključni su iskustvo potrošača i kreiranje povezanosti između potrošača i brenda.

  • Ponovno otkrivanje maloprodaje sa primenom najnovijih tehnologija Internet stvari, veštačka inteligencija, proširena i virtuelna realnost, kao i roboti, su realnost koje bi svi trgovci trebalo da budu svesni.

„U maloprodajnom sektoru svedoci smo ere transformacije, gde potrošač drži konce u svojim rukama, zahvaljujući tehnologiji koja mu omogućava da bude konstantno povezan i da podstiče promene u ponašanju pri kupovini“, rekao je Žarko Mijović. „Ceo sektor doživljava suštinske promene u tradicionalnim modelima poslovanja koji nestaju pred najezdom velikih promena koje su neophodne kako unutar tako i izvan interneta kako bi se podigao kvalitet usluge za sve zahtevnije korisnike i kako bi se redefinisalo iskustvo potrošača“.

Izvor: Internet ogledalo

 

This content is restricted to site members. If you are an existing user, please log in. New users may register below.

Existing Users Log In
   
New User Registration
*Zahtevano polje
Filed in: Analize

You might like:

Da biste bili uspešni u svom poslu NE MORATE da znate da radite SVE Da biste bili uspešni u svom poslu NE MORATE da znate da radite SVE
Ceo svet očekuje mnogo posla kada je u pitanju primena GDPR Ceo svet očekuje mnogo posla kada je u pitanju primena GDPR
HPE Infosight je živ! HPE Infosight je živ!
Skupi upadi u cloud servise ugrožavaju strategije digitalne transformacije Skupi upadi u cloud servise ugrožavaju strategije digitalne transformacije
© 2018 IT Exclusive News. All rights reserved. XHTML / CSS Valid.
Proudly designed by Theme Junkie.