U susret digitalnoj transformaciji u 2018. godini

Digitalna transformacija više nije stvar budućnosti. Svedoci smo brzog razvoja i proboja brojnih tehnologija, kao što su veštačka inteligencija (AI), inteligentne aplikacije i uređaji, virtuelna i proširena realnost (AR), digitalno-tehnološke platforme, itd. Samo je pitanje vremena kada će digitalna disrupcija transformisati sve poslovne aktivnosti. Prateći ovaj trend, tradicionalno bankarstvo se takođe suočilo sa izazovom digitalne transformacije koja zahteva hitnu akciju. 

Strategija digitalnog bankarstva

Da bi bila konkurentna na tržištu, svaka banka razmišlja kako da se prilagodi i koji strateški pristup da primeni da bi ispunila nove zahteve. Prema rezultatima istraživanja o digitalnoj transformaciji koje je kompanija Asseco SEE sprovela među bankarima u regionu Jugoistočne Evrope, banke se suočavaju sa  raznim izazovima, uključujući budžet, generalnu strategiju, bezbednost, usklađenost sa regulativom i promenu kulture i atmosfere banke. Međutim, predvođena direktorom informacionih tehnologija (CIO), uz uključivanje zaposlenih koji su podstaknuti da implementiraju nove tehnologije i digitalni način razmišljanja na nivou banke, digitalna transformacija banaka, pokrenuta čvrstom strategijom digitalnog bankarstva i pouzdanim IT partnerima, je na putu ka uspehu.

Digitalno-opismenjeni korisnici

Poslovanje počiva na poznavanju klijenata i njihovih potreba i želja. No, tradicionalni korisnici su se promenili. Sve više klijenata banke je prirodno sklono digitalnim tehnologijama i životu koji se odvija online (digital natives). Učenje, kupovina, igranje, i druženje postaju digitalni, a isto to se očekuje i od bankarstva. Korisnici danas traže udobnost, brzinu i pružanje usluga u pravo vreme. Kako pomenuto istraživanje pokazuje, ako njihova banka ne može da ponudi ono što im treba, ponudiće neki drugi provajder – telekomi, fintech kompanije, digitalne banke, itd. Zadržavanje i privlačenje korisnika postalo je teže nego ikada.

Komunikacija sa digitalnim korisnicima

Lojalnost klijenata novog profila i dalje se može postići korišćenjem različitih sredstava – raznovrsnim tipovima komunikacije kroz digitalne kanale (customer engagement). Mogućnosti se kreću od digitalnih savetnika, preko ponuda kroz društvene mreže do gejmifikacije. Mobilno bankarstvo je preko potrebno, ali se i ono može unaprediti do novog nivoa postizanja konzistentnog iskustva kroz sve kanale – omnichannel banking.

Očekivanja od digitalnog bankarstva

Odnosi između banaka i korisnika prolaze kroz transformaciju. Korisnici očekuju obavljanje bankarskih poslova na pojednostavljen i personalizovan način, sa interakcijom koja im je prilagođena i koja ne narušava njihov svakodnevni život, kada i kako oni žele. Dakle, digitalno bankarstvo treba da bude agilno i inkorporirano u svaki pojedinačni aspekt življenja u digitalnoj eri.

Tehnologije za digitalnu transformaciju

Da bi se ovaj proces izvršio na pravi način, ili, bolje reći, da bi se uopšte izvršio, važno je primeniti odgovarajuće tehnologije. Pored podrške Interneta stvari (IoT), novih veština u oblasti data mining, takođe je potrebno finansijsko razdvajanje od tradicionalnih, zastarelih okvira u smislu tehnoloških platformi. Prema istraživanju, tri glavna tehnološka prioriteta vezana za angažovanje klijenata uključuju integraciju sistema, razvoj front-end aplikacija i mapiranje procesa.

Partneri u digitalnoj transformaciji

Banka budućnosti je postala realnost. Život u vremenu kada će se digitalizovati sve što se može digitalizovati znači prilagođavanje novim korisničkim zahtevima i traži blisku saradnju banaka i IT provajdera. Asseco SEE, kao pouzdani oslonac u ovom procesu, nudi ne samo rešenja i servise, već i smernice i pomoć na putu digitalne transformacije. U prilog tome govore i brojni projekti, kao što su uspešno uvođenje prve digitalne banke, Telenor banke, a zatim i nove digitalne banke, mts Banke.

Za najnovije informacije o trendovima u digitalnom bankarstvu, izazovima i iskustvima na polju digitalne transformacije, najavljenim regulativama i vebinarima, pratite blog kompanije Asseco SEE: Digital Edge.

Asseco SEE

Izvor: Specijalno godišnje izdanje Internet ogledala “Industrija 4.0.

 

This content is restricted to site members. If you are an existing user, please log in. New users may register below.

Existing Users Log In
   
New User Registration
*Zahtevano polje
Filed in: Analize

You might like:

Da biste bili uspešni u svom poslu NE MORATE da znate da radite SVE Da biste bili uspešni u svom poslu NE MORATE da znate da radite SVE
Ceo svet očekuje mnogo posla kada je u pitanju primena GDPR Ceo svet očekuje mnogo posla kada je u pitanju primena GDPR
HPE Infosight je živ! HPE Infosight je živ!
Skupi upadi u cloud servise ugrožavaju strategije digitalne transformacije Skupi upadi u cloud servise ugrožavaju strategije digitalne transformacije
© 2018 IT Exclusive News. All rights reserved. XHTML / CSS Valid.
Proudly designed by Theme Junkie.